AMBIT DE COMUNICACIÓ. MODULS VOLUNTARIS
|
OBJECTIUS
ESPECIFICS
|
1.
Comprendre textos orals i escrits.
2.
Expressar-se oralment i per escrit amb coherència, adequació i correcció.
3. Fer
ús del llenguatge com a mitjà per fixar i desenvolupar el propi pensament i
per prendre consciència dels propis sentiments.
4.
Reflexionar sobre els elements formals de la llengua en els nivells
fonològic, ortogràfic, morfològic i sintàctic.
5.
Revisar i corregir tant els textos com les activitats.
6.
Emprar tant els mitjans tradicionals com les noves tecnologies de la
comunicació per cercar, elaborar i transmetre informació.
7.
Utilitzar la llengua com a instrument per a l'adquisició de nous
aprenentatges.
8.
Interpretar i emprar la lectura com a fonts de plaer, d'enriquiment personal
i de coneixement del món, consolidant hàbits lectors mitjançant textos
adequats.
9.
Respectar la diversitat cultural i relacionar l'evolució de la llengua amb la
societat i el seu marc històric.
10.
Dialogar per resoldre els conflictes amb un llenguatge respectuós envers els
altres.
|
LLENGÜES I LITERATURA CATALANA I CASTELLANA
CONTINGUTS
|
Ortografia i
gramàtica
1.Conèixer i aplicar les regles ortogràfiques
2.
Gramàtica: morfologia i sintaxi de l’oració simple i composta
Tipologia de textos
|
1. Reconeixement,
identificació i creació de textos
instructius propis de la vida quotidiana.
|
2. Apropament
als gèneres periodístics de la informació: notícia, crònica, entrevista i reportatge mitjançant l’ús dels diaris (en
paper, electrònics).
3. Text
expositiu i argumentació: exposició oral i debat.
4. Text
literari: identificació de les diverses estructures narratives (conte,
novel·la, crònica etc.) i de les estructures descriptives (descripció
científica, literària, etc.).
5. Comprensió
i anàlisi de les estructures dialogades (entrevista, enquesta, teatre, etc)
6.Intervenció
activa i valoració del diàleg com a mitjà per a arribar a acords i resoldre
conflictes tant en l’àmbit personal com social.
|
Literatura
- Lectura i resum del marc històric, lingüístic
i literari des dels orígens de la llengua catalana fins al segle XIX.
-
Comentari de textos dels autors principals de l’Edat Mitjana i de la
Renaixença.
-
Recerca d’informació a pàgines web que ajudin a entendre millor la relació
entre societat i llengua.
-
Estudi i anàlisi dels moviments literaris més rellevants del segle XIX i XX
de la literatura castellana i hispanoamericana. (Romanticisme, Realisme,
Generació del 98 i del 27, Modernisme...)
-
Lectura d'una obra completa en castellà i d’altra en català relacionada amb
els moviments històrics estudiats. Reflexió, comentari i opinió sobre la
obra.
|
LLENGUA ANGLESA
|
CONTINGUTS
1.
Treballar les quatres destreses bàsiques: reading/ writting/ speaking/ listening.
2.
Estudi de l’estructura gramatical a nivell bàsic.
3.
Lectura autònoma de textos senzills amb l’ús
d’estratègies de lectura, com el context i el diccionari.
4.
Producció guiada de textos senzills i comprensibles.
(planificació, creació del text i
revisió).
5.
Interès per la presentació acurada dels textos escrits,
en suport paper i digital.
1.
Expressar-se oralment en situacions de comunicació
bàsiques.
2.
Activitats interactives, preguntes/respostes.
3.
Ús apropiat de fórmules lingüístiques associades a
situacions comunicatives concretes (cortesia, acord, discrepància, etc.).
4.
Audició i comprensió d’informació general i específica
emesa pels mitjans audiovisuals o de forma personal. Extreure el significat
dels temes concrets i coneguts amb un grau creixent de dificultat.
5.
Potenciar l’ús
de les TIC i d’altres com diccionaris, llibres de consulta i materials
multimèdia per obtenir, seleccionar i presentar la informació oral i escrita
de forma autònoma.
6.
Participació en l’avaluació de l’aprenentatge personal
i ús d’estratègies d’autocorrecció.
7.
Participació en activitats i treballs de grup.
AVALUACIÓ
1.
És necessari aprovar amb un 4 cadascú dels àmbits per
poder fer mitjana.
2.
La mitjana aritmètica dels tres àmbits ha de ser igual
o superior a 5 per aprovar l’àmbit de comunicació.
3.
Es pot suspendre per faltes d’assistència i/o per mantenir
una actitud molt negativa que impedeixi el desenvolupament de les classes.
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ
·
40% exàmens
·
30% deures
i treballs
·
30%
actitud: feina a classe, respecte a la convivència, participació i resolució
de conflictes.
RECURSOS I MATERIALS
-
Llibre de text català: Quadern per a la diversitat
Savina 3 de Vicens Vives,
-
Llibre de text de castellà: Quadern per a la diversitat
Juglar4 de Vicens Vives.
-
Llibre de text d’anglès: Student’s book i wokbook SMART
MOVE de Oxford.
-
Ús de carpesà o petits quaderns.
-
Aula d’informàtica i d’audiovisuals.
-
Llibres de lectura encara per determinar
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada