endavant

endavant
ENDAVANT

dilluns, 17 de setembre del 2012

Què farem aquest curs?


AMBIT DE COMUNICACIÓ. MODULS VOLUNTARIS
OBJECTIUS ESPECIFICS
1. Comprendre textos orals i escrits.
2. Expressar-se oralment i per escrit amb coherència, adequació i correcció.
3. Fer ús del llenguatge com a mitjà per fixar i desenvolupar el propi pensament i per prendre consciència dels propis sentiments.
4. Reflexionar sobre els elements formals de la llengua en els nivells fonològic, ortogràfic, morfològic i sintàctic.
5. Revisar i corregir tant els textos com les activitats.
6. Emprar tant els mitjans tradicionals com les noves tecnologies de la comunicació per cercar, elaborar i transmetre informació.
7. Utilitzar la llengua com a instrument per a l'adquisició de nous aprenentatges.
8. Interpretar i emprar la lectura com a fonts de plaer, d'enriquiment personal i de coneixement del món, consolidant hàbits lectors mitjançant textos adequats.
9. Respectar la diversitat cultural i relacionar l'evolució de la llengua amb la societat i el seu marc històric.
10. Dialogar per resoldre els conflictes amb un llenguatge respectuós envers els altres.

LLENGÜES I LITERATURA CATALANA I CASTELLANA

CONTINGUTS
Ortografia i gramàtica
1.Conèixer i aplicar les regles ortogràfiques
2. Gramàtica: morfologia i sintaxi de l’oració simple i composta
Tipologia de textos
1. Reconeixement, identificació i creació  de textos instructius propis de la vida quotidiana.
2. Apropament als gèneres periodístics de la informació: notícia, crònica, entrevista  i reportatge mitjançant l’ús dels diaris (en paper, electrònics).
3. Text expositiu i argumentació: exposició oral i debat.
4. Text literari: identificació de les diverses estructures narratives (conte, novel·la, crònica etc.) i de les estructures descriptives (descripció científica, literària, etc.).
5. Comprensió i anàlisi de les estructures dialogades (entrevista, enquesta, teatre, etc)
6.Intervenció activa i valoració del diàleg com a mitjà per a arribar a acords i resoldre conflictes tant en l’àmbit personal com social.
Literatura
 - Lectura i resum del marc històric, lingüístic i literari des dels orígens de la llengua catalana fins al segle XIX.
- Comentari de textos dels autors principals de l’Edat Mitjana i de la Renaixença.
- Recerca d’informació a pàgines web que ajudin a entendre millor la relació entre societat i llengua.
- Estudi i anàlisi dels moviments literaris més rellevants del segle XIX i XX de la literatura castellana i hispanoamericana. (Romanticisme, Realisme, Generació del 98 i del 27, Modernisme...)
- Lectura d'una obra completa en castellà i d’altra en català relacionada amb els moviments històrics estudiats. Reflexió, comentari i opinió sobre la obra.


 LLENGUA ANGLESA
CONTINGUTS
1.    Treballar les quatres destreses bàsiques: reading/ writting/ speaking/ listening.
2.    Estudi de l’estructura gramatical a nivell bàsic.
3.    Lectura autònoma de textos senzills amb l’ús d’estratègies de lectura, com el context i el diccionari.
4.    Producció guiada de textos senzills i comprensibles. (planificació, creació del text  i revisió).
5.    Interès per la presentació acurada dels textos escrits, en suport paper i digital.
1.    Expressar-se oralment en situacions de comunicació bàsiques.
2.    Activitats interactives, preguntes/respostes.
3.    Ús apropiat de fórmules lingüístiques associades a situacions comunicatives concretes (cortesia, acord, discrepància, etc.).
4.    Audició i comprensió d’informació general i específica emesa pels mitjans audiovisuals o de forma personal. Extreure el significat dels temes concrets i coneguts amb un grau creixent de dificultat.
5.    Potenciar  l’ús de les TIC i d’altres com diccionaris, llibres de consulta i materials multimèdia per obtenir, seleccionar i presentar la informació oral i escrita de forma autònoma.
6.    Participació en l’avaluació de l’aprenentatge personal i ús d’estratègies d’autocorrecció.
7.    Participació en activitats i treballs de grup.

AVALUACIÓ
1.    És necessari aprovar amb un 4 cadascú dels àmbits per poder fer mitjana.
2.    La mitjana aritmètica dels tres àmbits ha de ser igual o superior a 5 per aprovar l’àmbit de comunicació.
3.    Es pot suspendre per faltes d’assistència i/o per mantenir una actitud molt negativa que impedeixi el desenvolupament de les classes.

CRITERIS DE QUALIFICACIÓ
·         40% exàmens
·         30% deures i treballs
·         30% actitud: feina a classe, respecte a la convivència, participació i resolució de conflictes.
RECURSOS I MATERIALS
-       Llibre de text català: Quadern per a la diversitat Savina 3 de  Vicens Vives,
-       Llibre de text de castellà: Quadern per a la diversitat Juglar4 de Vicens Vives.
-       Llibre de text d’anglès: Student’s book i wokbook SMART MOVE de Oxford.
-       Ús de carpesà o petits quaderns.
-       Aula d’informàtica i d’audiovisuals.
-       Llibres de lectura encara per determinar





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada